Nurofen Pleister 200 mg

Nurofen pleister 200 mg

Geneesmiddel RVG 123099

De werkzame stof is ibuprofen. Ibuprofen behoort tot een groep geneesmiddelen die niet-steroïde ontstekingsremmers (NSAID’s) worden genoemd. Deze geneesmiddelen veranderen de reactie van het lichaam op pijn, zwelling en koorts. De pleister geeft 24 uur lang steeds ibuprofen af op de pijnlijke plek waar de pleister is aangebracht

Dit middel kan gebruikt worden om bij volwassenen en jongeren vanaf 16 jaar en ouder voor een korte
tijd de verschijnselen te behandelen van:
- plaatselijke pijn bij plotselinge spierverrekkingen of verstuikingen
- bij milde verwondingen vlakbij het gewricht van een arm of been

- U bent allergisch voor ibuprofen, voor acetylsalicylzuur (aspirine), voor andere niet-steroïde
ontstekingsremmers (pijnstillers met ontstekingsremmende en koortsverlagende werking; NSAID's),
of voor een van de stoffen in dit geneesmiddel. Deze stoffen kunt u vinden in rubriek 6.
- U heeft ooit een allergische reactie gehad na het gebruik van niet-steroïde ontstekingsremmers
(pijnstillers met ontstekingsremmende en koortsverlagende werking; NSAID's) of acetylsalicylzuur
(aspirine); zoals astma, piepende ademhaling, jeuk, loopneus, huiduitslag of zwelling.
- U bent langer dan 6 maanden zwanger.

Werkzame stoffen: Elke pleister bevat 200 mg ibuprofen.
Hulpstoffen: Kleeflaag: Macrogol 400, Macrogol 20000, Levo-menthol, Styreen-isopreen-styreen blok-copolymeer, Polyisobutyleen, Gehydrogeneerde rosineglycerolester, Vloeibare paraffine

Volwassenen en jongeren van 16 jaar en ouder: Eén pleister is één dosis. De maximale dosis voor een
enkele periode van 24 uur is 1 pleister.

Aanwijzing voor het gebruik
Voor gebruik op de onbeschadigde huid (cutaan).
Het wordt aanbevolen om het te behandelen gebied zorgvuldig te wassen en te drogen voordat u de
pleister aanbrengt. De pleister kan op elk moment tijdens de dag of de nacht worden aangebracht. Maar moet de volgende dag op hetzelfde tijdstip worden verwijderd. Daarna wordt een nieuwe pleister aangebracht.
De pleister is flexibel en past zich aan aan de vorm van uw lichaam en kan zo nodig op of bij een gewricht worden aangebracht; u kunt zich normaal blijven bewegen.

U mag de pleister niet:
- knippen, u gebruikt hem heel.
- aanbrengen op een open of beschadigde huid.
- bedekken met andere pleisters of een niet-ademend verband/bandage.
- nat laten worden.

Wijze van aanbrengen
1. Scheur of knip het sachet langs de stippellijn om de pleister te eruit te halen.
2. Verwijder de beschermfolie (markering A) en leg het zelfklevend oppervlak op het midden van de pijnlijke plek.
3. Verwijder de beschermfolie (markering B) en strijk dit deel van de pleister glad op uw huid terwijl u de pleister licht uitrekt.
4. Verwijder de beschermfolie (markering C).
5. Strijk de rest van de pleister glad terwijl u de pleister licht uitrekt

Duur van de behandeling:
Gebruik zo weinig mogelijk pleisters gedurende de kortste periode die nodig is om uw klachten te verlichten. Gebruik dit geneesmiddel niet langer dan 5 dagen. Zoek medisch advies als uw klachten langer dan 5 dagen duren

Let op! Bij dit product kan een dosering op gewicht van toepassing zijn, kijk dit na in de bijsluiter. Let op de maximale dagdosering

Vergunninghouder voor het in de handel brengen
Reckitt Benckiser Healthcare B.V.
Siriusdreef 14
2132 WT Hoofddorp

4 Stuks

Dit product is momenteel niet leverbaar